Online ruitersport speciaalzaak voor paardrijkleding en ruitersportartikelen

Veelgestelde Vragen

  • Betalingen: Op welke manieren kan ik betalen?
    • iDeal - direct via eigen bank
    • Paypal - met creditcard via Paypal (American Express, MasterCard, Visa).
    • Vooruitbetaling - op rekening 3124761, op naam van Exad Trading. Paardcare.nl is onderdeel van Exad Trading.
    • Op rekening - voorwaarden: U bent al klant, U heeft eerder een order geplaatst en U heeft een vast telefoonnummer wat bij het facturatieadres hoort. 
      • Betaling binnen 14 dagen na facturatiedatum. Indien hier niet aan voldaan wordt is de incassoprocedure als volgt:
      • Herinnering: 14 dagen na facturatiedatum. Geen administratiekosten. Herinnering per email. Betalingstermijn 7 dagen.
      • Eerste Aanmaning: 1 maand na facturatiedatum. 3.95 euro administratiekosten. Aanmaning per email en op postadres. Betalingstermijn 5 dagen.
      • Laatste Aanmaning: 1 maand en 7 dagen na facturatiedatum. 9.95 euro administratiekosten. Aanmaning per email en op postadres. Betalingstermijn 5 dagen.
      • Incassoprocedure: 1 maand en 14 dagen na facturatiedatum. De incasso wordt overgedragen aan een incassobureau. Alle gemaakte kosten komen voor rekening van de klant.
  • Betalingen: Vanuit EU landen?
    • Vooruitbetaling. Van belang zijn de BIC en IBAN codes: BIC: NGBNL2A  & IBAN: NL71INGB0003124761
    • Bijkomende bankprovisies zijn voor eigen rekening. 
    • Neem contact op met service@paardcare.nl voor een aanbieding op maat.
  • Betalingen:  Buiten EU landen?
    • Wij bieden standaard geen service buiten EU landen. 
    • Neem contact op met service@paardcare.nl voor een aanbieding op maat.
  • Bestellingen: hoe kan ik de bestelprocedure het best doorlopen?
    • U kunt direct producten toevoegen aan uw winkelwagen. Zodra deze gevuld is, wordt de winkelwagen zichtbaar in de linker-zijbalk. De winkelwagen is altijd direct te benaderen onder "Mijn Winkelwagen ..." in de grijze balk bovenaan de website.
    • Wanneer u klaar bent met winkelen klikt u in dezelfde grijze balk op "afrekenen".
    • U kunt nu kiezen om te registreren, in te loggen of zonder registratie af te rekenen.
    • Na het doorlopen van de adresgegevens (tip: soms kan het handig zijn een pakket ergens anders af te leveren, bijvoorbeeld op werk), kunt u een verzendwijze kiezen.
    • U kunt nu kiezen voor een betaalwijze. Wij raden altijd iDeal aan, omdat dit het snelst werkt.
    • Na afronding krijgt u een bevestiging in uw mailbox. Verdere wijzigingen in de voortgang worden ook verstuurd per email.
  • Bestellingen: is het mogelijk om mijn bestellingen zelf af te halen?
    • Op het moment hebben wij helaas nog geen afhaalbalie.
  • BTW. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
    • Ja, de productprijzen op de site zijn inclusief 6% of 19% BTW. Bij het Afrekenen en op de Factuur wordt de BTW gespecificeerd.
  • Facturatie. Wordt er een factuur meegeleverd?
    • Elk pakket bevat een factuur met BTW-specificatie.
  • Garantie. Heb ik recht op garantie als er iets aan de hand met het product blijkt te zijn?
    • Mocht het voorkomen dat betreffende producten gebreken vertonen, dan wordt deze kosteloos hersteld door ons. Wij beoordelen en bepalen de vervolgstappen (denk aan reparatie/vervangen/creditatie).
    • Garantie omvat alleen fabrieks- en/of materiaalfouten en niet gebruiksschade en normale slijtage.
    • Voor garantieaanspraken die niet onder de garantie komen te vallen, zullen de gemaakte kosten verhaald worden op de koper.
    • Geretourneerde spullen moeten in goede en schone staat worden teruggestuurd, anders worden deze niet beoordeeld.
    • Garantie vervalt bij beschadiging door opzet, nalatigheid, ondeskundig gebruik, normale slijtage, producten van rubber, onjuist gebruik van de gebruiksaanwijzing, schade door natuur, mens of dier.
    • Neem in ieder geval contact op met service@paardcare.nl.
  • Garantie. Welk garantietermijn wordt er gehanteerd?
    • De wettelijke minimale garantieperiode is 6 maanden, maar over het algemeen geven wij minimaal 1 jaar garantie op de door ons geleverde producten.
    • Voor sommige artikelen geldt een langere garantietermijn vanuit de fabrikant. Dit kan oplopen tot 3 jaar.
    • De datum op de factuur geldt als ingangsdatum voor de garantie.
    • Wanneer bepaald is dat het inderdaad een aanspraak op garantie betreft en de aanvraag binnen de garantietermijn is gedaan, komen de verzendkosten binnen Nederland voor rekening van ons. Buiten Nederland komen alle transportkosten volledig voor rekening van de koper. Neem in ieder geval contact op met service@paardcare.nl.
  • Retourzendingen. Beschadiging & Compleetheid.
    • Controleer direct na ontvangst of de artikelen onbeschadigd en compleet volgens pakbon zijn aangeleverd. Binnen 24 uur moet hier melding van zijn gemaakt via onze Klantenservice.
  • Retourzendingen. Zichttermijn voor particulieren.
    • U heeft vanaf het moment van thuisbezorging het product 14 dagen op zicht. Binnen deze 14 dagen kunt u het product bekijken of passen. Mocht u toch af willen zien van deze koop, moet dit nog voor het einde van het termijn per email (service@paardcare.nl) worden aangegeven bij onze Klantenservice. Na het verstrijken van de zichtperiode is het niet meer mogelijk om te beroepen op de zichttermijn en is de koopovereenkomst wettelijk afgesloten. 
  • Retourzendingen. Wat zijn de voorwaarden voor retourzendingen?
    • De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst mag niet verstreken zijn.
    • Product moet schoon, zonder schade en compleet zijn.
    • Product mag niet in gebruik zijn geweest. Passen is wel toegestaan.
    • Productverpakking moet origineel, onbeschadigd en onbeschreven zijn.
    • U heeft tijdens de zichttermijn contact opgenomen met ons en toestemming gekregen het product te retourneren.
    • U heeft een retourformulier en een uniek retournummer ontvangen, na toestemming gekregen te hebben van ons om het product te retourneren.
    • Te retourneren product wordt voldoende verpakt, zodat deze niet beschadigd kan worden tijdens transport. Vergeet niet dat de verpakking van het product ook niet beschadigd mag worden.
    • Vul het retourformulier in en voeg deze bij in de retourverpakking. Het retouradres staat vermeld op het retourformulier.
    • Voor retourzendingen vanuit het buitenland kan het best contact opgenomen worden met service@paardcare.nl.
  • Klachten. Waar kan ik terecht als ik klachten heb?
    • Paardcare.nl stelt hoge eisen aan zijn Klantenservice. Toch kan het gebeuren dat onze klanten ergens tegenaan lopen. Wij helpen u graag verder!
    • Neem zo snel mogelijk contact met onze Klantenservice.
  • Verzenden: is het mogelijk om een tijdstip of dagdeel af te spreken voor ontvangst?
    • Dat is helaas niet mogelijk. Wel is het mogelijk om een verzendadres is te stellen van bijvoorbeeld uw werk.
  • Verzenden: wat kan ik met een Track & Trace nummer?
  • Verzenden: wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    • Over het algemeen is de levertijd 2 à 3 werkdagen voor producten die voorradig zijn. In de catalogus is de levertijd voor het betreffende product zichtbaar.
  • Verzenden: van welke bezorgdienst maken jullie gebruikt?
    • Over het algemeen TNT
  • Verzenden: Verzendkosten Nederland & Buitenland
    • Nederland: € 3,95.
    • België: € 9,95 (Above 5kg: € 14,95)
    • France: € 14,95 (Above 5kg: € 21,95)
    • Germany: € 9,95 (Above 5kg: € 14,95)
    • Luxemburg: € 14,95 (Above 5kg: € 21,95)
    • United Kingdom: € 14,95 (Above 5kg: € 21,95)
    • Maximaal: 175 x 75 x 55cm & 30Kg. Neem contact op met service@paardcare.nl indien het gewicht en/of de afmetingen de limieten overschrijden.
  • Betalingen: Op welke manieren kan ik betalen?
    • iDeal - direct via eigen bank
    • Paypal - met creditcard via Paypal (American Express, MasterCard, Visa).
    • Vooruitbetaling - op rekening 3124761, op naam van Exad Trading. Paardcare.nl is onderdeel van Exad Trading.
    • Op rekening - voorwaarden: U bent al klant, U heeft eerder een order geplaatst en U heeft een vast telefoonnummer wat bij het facturatieadres hoort. 
      • Betaling binnen 14 dagen na facturatiedatum. Indien hier niet aan voldaan wordt is de incassoprocedure als volgt:
      • Herinnering: 14 dagen na facturatiedatum. Geen administratiekosten. Herinnering per email. Betalingstermijn 7 dagen.
      • Eerste Aanmaning: 1 maand na facturatiedatum. 3.95 euro administratiekosten. Aanmaning per email en op postadres. Betalingstermijn 5 dagen.
      • Laatste Aanmaning: 1 maand en 7 dagen na facturatiedatum. 9.95 euro administratiekosten. Aanmaning per email en op postadres. Betalingstermijn 5 dagen.
      • Incassoprocedure: 1 maand en 14 dagen na facturatiedatum. De incasso wordt overgedragen aan een incassobureau. Alle gemaakte kosten komen voor rekening van de klant.
  • Betalingen: Vanuit EU landen?
    • Vooruitbetaling. Van belang zijn de BIC en IBAN codes: BIC: NGBNL2A  & IBAN: NL71INGB0003124761
    • Bijkomende bankprovisies zijn voor eigen rekening. 
    • Neem contact op met service@paardcare.nl voor een aanbieding op maat.
  • Betalingen:  Buiten EU landen?
    • Wij bieden standaard geen service buiten EU landen. 
    • Neem contact op met service@paardcare.nl voor een aanbieding op maat.
  • Bestellingen: hoe kan ik de bestelprocedure het best doorlopen?
    • U kunt direct producten toevoegen aan uw winkelwagen. Zodra deze gevuld is, wordt de winkelwagen zichtbaar in de linker-zijbalk. De winkelwagen is altijd direct te benaderen onder "Mijn Winkelwagen ..." in de grijze balk bovenaan de website.
    • Wanneer u klaar bent met winkelen klikt u in dezelfde grijze balk op "afrekenen".
    • U kunt nu kiezen om te registreren, in te loggen of zonder registratie af te rekenen.
    • Na het doorlopen van de adresgegevens (tip: soms kan het handig zijn een pakket ergens anders af te leveren, bijvoorbeeld op werk), kunt u een verzendwijze kiezen.
    • U kunt nu kiezen voor een betaalwijze. Wij raden altijd iDeal aan, omdat dit het snelst werkt.
    • Na afronding krijgt u een bevestiging in uw mailbox. Verdere wijzigingen in de voortgang worden ook verstuurd per email.
  • Bestellingen: is het mogelijk om mijn bestellingen zelf af te halen?
    • Op het moment hebben wij helaas nog geen afhaalbalie.
  • BTW. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
    • Ja, de productprijzen op de site zijn inclusief 6% of 19% BTW. Bij het Afrekenen en op de Factuur wordt de BTW gespecificeerd.
  • Facturatie. Wordt er een factuur meegeleverd?
    • Elk pakket bevat een factuur met BTW-specificatie.
  • Garantie. Heb ik recht op garantie als er iets aan de hand met het product blijkt te zijn?
    • Mocht het voorkomen dat betreffende producten gebreken vertonen, dan wordt deze kosteloos hersteld door ons. Wij beoordelen en bepalen de vervolgstappen (denk aan reparatie/vervangen/creditatie).
    • Garantie omvat alleen fabrieks- en/of materiaalfouten en niet gebruiksschade en normale slijtage.
    • Voor garantieaanspraken die niet onder de garantie komen te vallen, zullen de gemaakte kosten verhaald worden op de koper.
    • Geretourneerde spullen moeten in goede en schone staat worden teruggestuurd, anders worden deze niet beoordeeld.
    • Garantie vervalt bij beschadiging door opzet, nalatigheid, ondeskundig gebruik, normale slijtage, producten van rubber, onjuist gebruik van de gebruiksaanwijzing, schade door natuur, mens of dier.
    • Neem in ieder geval contact op met service@paardcare.nl.
  • Garantie. Welk garantietermijn wordt er gehanteerd?
    • De wettelijke minimale garantieperiode is 6 maanden, maar over het algemeen geven wij minimaal 1 jaar garantie op de door ons geleverde producten.
    • Voor sommige artikelen geldt een langere garantietermijn vanuit de fabrikant. Dit kan oplopen tot 3 jaar.
    • De datum op de factuur geldt als ingangsdatum voor de garantie.
    • Wanneer bepaald is dat het inderdaad een aanspraak op garantie betreft en de aanvraag binnen de garantietermijn is gedaan, komen de verzendkosten binnen Nederland voor rekening van ons. Buiten Nederland komen alle transportkosten volledig voor rekening van de koper. Neem in ieder geval contact op met service@paardcare.nl.
  • Retourzendingen. Beschadiging & Compleetheid.
    • Controleer direct na ontvangst of de artikelen onbeschadigd en compleet volgens pakbon zijn aangeleverd. Binnen 24 uur moet hier melding van zijn gemaakt via onze Klantenservice.
  • Retourzendingen. Zichttermijn voor particulieren.
    • U heeft vanaf het moment van thuisbezorging het product 14 dagen op zicht. Binnen deze 14 dagen kunt u het product bekijken of passen. Mocht u toch af willen zien van deze koop, moet dit nog voor het einde van het termijn per email (service@paardcare.nl) worden aangegeven bij onze Klantenservice. Na het verstrijken van de zichtperiode is het niet meer mogelijk om te beroepen op de zichttermijn en is de koopovereenkomst wettelijk afgesloten. 
  • Retourzendingen. Wat zijn de voorwaarden voor retourzendingen?
    • De zichttermijn van 14 dagen na ontvangst mag niet verstreken zijn.
    • Product moet schoon, zonder schade en compleet zijn.
    • Product mag niet in gebruik zijn geweest. Passen is wel toegestaan.
    • Productverpakking moet origineel, onbeschadigd en onbeschreven zijn.
    • U heeft tijdens de zichttermijn contact opgenomen met ons en toestemming gekregen het product te retourneren.
    • U heeft een retourformulier en een uniek retournummer ontvangen, na toestemming gekregen te hebben van ons om het product te retourneren.
    • Te retourneren product wordt voldoende verpakt, zodat deze niet beschadigd kan worden tijdens transport. Vergeet niet dat de verpakking van het product ook niet beschadigd mag worden.
    • Vul het retourformulier in en voeg deze bij in de retourverpakking. Het retouradres staat vermeld op het retourformulier.
    • Voor retourzendingen vanuit het buitenland kan het best contact opgenomen worden met service@paardcare.nl.
  • Klachten. Waar kan ik terecht als ik klachten heb?
    • Paardcare.nl stelt hoge eisen aan zijn Klantenservice. Toch kan het gebeuren dat onze klanten ergens tegenaan lopen. Wij helpen u graag verder!
    • Neem zo snel mogelijk contact met onze Klantenservice.
  • Verzenden: is het mogelijk om een tijdstip of dagdeel af te spreken voor ontvangst?
    • Dat is helaas niet mogelijk. Wel is het mogelijk om een verzendadres is te stellen van bijvoorbeeld uw werk.
  • Verzenden: wat kan ik met een Track & Trace nummer?
  • Verzenden: wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
    • Over het algemeen is de levertijd 2 à 3 werkdagen voor producten die voorradig zijn. In de catalogus is de levertijd voor het betreffende product zichtbaar.
  • Verzenden: van welke bezorgdienst maken jullie gebruikt?
    • Over het algemeen TNT
  • Verzenden: Verzendkosten Nederland & Belgïe
    • Nederland: € 3,95.
    • Belgïe: € 6,95
    • Maximaal: 175 x 75 x 55cm & 30Kg. Neem contact op met service@paardcare.nl indien het gewicht en/of de afmetingen de limieten overschrijden.
  • Zakelijke Partners